Representera rätt på konferensen

När en organisation eller ett företag skall närvara på en konferens gäller det att göra det bästa möjliga av denna situation och se till att representera på allra bästa sätt. Det gäller att nå ut till besökarna, fånga deras uppmärksamhet och få dem att bli intresserade av att få veta mer om företaget.

Detta kan man naturligtvis göra genom att arrangera en bra monter där organisationen beskrivs på ett tydligt och lättillgängligt sätt. Se också till att det finns merch som besökarna kan ta med sig, det kan handla om något så enkelt som en penna med ert namn på. Det är ändå något som kommer att påminna en besökare om er organisation i vimlet av många andra som de kommer i kontakt med under konferensen.

Ett annat bra sätt att väcka uppmärksamhet är att klä teamet i enhetliga kläder, så att de tydligt visar vilket företag eller organisation de tillhör, och att de är där på ett officiellt uppdrag. Detta gör man enkelt genom att beställa t shirt med tryck. På dessa t-shirts kan man trycka organisationens logga och namn, så att det blir tydligt vem man representerar.

Hur man klär sig när man utför sitt arbete är faktiskt av allra högsta vikt, inte bara när det gäller konferenser. På Stockholms universitets företagsekonomiska institution har man sedan länge insett vikten av att klä sig rätt för att få det jobb man önskar och kunna utföra det på rätt sätt.

Vill man ge sig själv och sina medarbetare bästa möjliga förutsättningar att representera företaget eller organisationen så finns det faktiskt även kurser som man kan ta innan man beger sig till konferensen. Gedigen företagsutbildning är a och o inom många sektioner av företag. Det gäller inte bara den direkta kunskapen om organisationens sysslor, utan även andra frågor såsom kommunikation och representation. Att ge sina anställda möjlighet till vidareutbildning inom olika områden är aldrig en bortkastad investering. Istället visar undersökningar vikten av utbildning även efter att man anställt en person. Detta är något som kommer att gynna både dig, de anställda och företaget i det långa loppet.